Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Nauka na obozie szkoleniowym? Kilka pytań.

Wojman

4

4203

21 lis 2023, 10:29

cabaree Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Technika jazdy GS

Raceman

5

4229

09 lut 2018, 11:53

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki Technika jazdy na nartach.

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1 ... 13, 14, 15 ]

Raceman

212

29671

05 cze 2013, 14:56

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Technika jazdy na tykach

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1, 2 ]

Raceman

15

3854

21 maja 2012, 21:47

michalk Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Sztuka bezpiecznej jazdy na nartach.

Adrian

10

1541

21 cze 2011, 8:02

narciarz70 Wyświetl najnowszy post

 





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Niekonwencjonalna nauka jazdy! SKI21
PostZamieszczono: 10 lut 2014, 21:19
Offline

Rejestracja: 10 lut 2014, 19:42
Posty: 1
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Cześć,

Dzisiaj trafiłem na Wasze forum i tak przeglądam, czytam i nie mogę nie zabrać głosu w sprawie pługu.
Podam tylko jeden przykład za nauką pługu na początku:)
Wyobraź sobie, że masz cały obóz (przeważnie 10-12 dzieciaków) od zera, ja osobiście nie odważyłbym się zaczynać nauki od skrętu równoległego, bo bym dzieci po całej okolicy później szukał :D
Ok w przypadku jednego ucznia może to i słuszna koncepcja, zawsze możesz dziecko łapać w ostateczności, ale przy większej grupie nie ma szans.
A na oduczenie hamowania pługiem w sytuacjach stresowych mam jeden niezawodny sposób.
Nauczyć delikwenta skrętu WN. Jak nauczy się hamować w miejscu równolegle zawsze będzie go używał, bo przecież taką fajną chmurką zawsze można kolege obsypać:)

pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Niekonwencjonalna nauka jazdy! SKI21
PostZamieszczono: 10 lut 2014, 23:19
Offline

Rejestracja: 04 gru 2011, 20:52
Posty: 12
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Witam

Dawno się nie odzywałem, ale o pługu to chętnie. Ludzie, którzy chcą nauczyć się jeździć na nartach dysponują różną sprawnością. Wie to każdy, który choć trochę zajmuje się szkoleniem i nauką w narciarstwie. Bywają kursanci, czy uczniowie błyskawicznie wyczuwający taliowanie nart i korzystający z niego, są też tacy, dla których jazda pługiem jest niemal nieosiągalna. Każdy ma prawo jeździć na nartach tak, żeby sprawiało mu to przyjemność, byle bezpiecznie. To od szkoleniowca, jego doświadczenia i refleksji zależy dobór ćwiczeń adekwatnych do ucznia. Faktycznie "przeciąganie" pługu klasycznego w szkoleniu to błąd. Sam zawsze zaczynam od pługu, ponieważ to najbezpieczniejsza ewolucja panowania nad nartami dająca możliwość poznania możliwości ruchowych, koordynacyjnych kursanta. Bardzo przydatna ewolucja prowadząca do jazdy carvingowej to rzadko spotykany na stokach pług na krawędzi. Uczący się mają możliwość z jednej strony poczucia poruszania się na krawędzi, z drugiej strony są w stanie łatwiej wyratować się w momentach utraty kontroli nad nartami. Uważam również, że dobrze opanować skręty NW. Ich kluczowym elementem jest odciążenie, które bywa pomijane przy nauce pługu. Z doświadczenia wiem, że znacznie łatwiej nauczyć skrętów równoległych na krawędzi po wcześniejszym opanowaniu prawidłowych skrętów NW prowadzonych ześlizgiem.





Za ten post autor _piotrd_ otrzymał podziękowanie od gajowy01(17 lut 2014, 12:40)
Ocena:8.33%
 
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Niekonwencjonalna nauka jazdy! SKI21
PostZamieszczono: 17 lut 2014, 13:01
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2011, 2:57
Posty: 1252
Obrazki: 55
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 757 razy
Otrzymał podziękowań: 525 razy
Imię: Krzych
Dni na nartach: 1
_piotrd_ pisze:
Witam

Dawno się nie odzywałem, ale o pługu to chętnie. Ludzie, którzy chcą nauczyć się jeździć na nartach dysponują różną sprawnością. Wie to każdy, który choć trochę zajmuje się szkoleniem i nauką w narciarstwie. Bywają kursanci, czy uczniowie błyskawicznie wyczuwający taliowanie nart i korzystający z niego, są też tacy, dla których jazda pługiem jest niemal nieosiągalna. Każdy ma prawo jeździć na nartach tak, żeby sprawiało mu to przyjemność, byle bezpiecznie. To od szkoleniowca, jego doświadczenia i refleksji zależy dobór ćwiczeń adekwatnych do ucznia. Faktycznie "przeciąganie" pługu klasycznego w szkoleniu to błąd. Sam zawsze zaczynam od pługu, ponieważ to najbezpieczniejsza ewolucja panowania nad nartami dająca możliwość poznania możliwości ruchowych, koordynacyjnych kursanta. Bardzo przydatna ewolucja prowadząca do jazdy carvingowej to rzadko spotykany na stokach pług na krawędzi. Uczący się mają możliwość z jednej strony poczucia poruszania się na krawędzi, z drugiej strony są w stanie łatwiej wyratować się w momentach utraty kontroli nad nartami. Uważam również, że dobrze opanować skręty NW. Ich kluczowym elementem jest odciążenie, które bywa pomijane przy nauce pługu. Z doświadczenia wiem, że znacznie łatwiej nauczyć skrętów równoległych na krawędzi po wcześniejszym opanowaniu prawidłowych skrętów NW prowadzonych ześlizgiem.


Cytuję w całości bo miło poczytać kogoś kto ma pojęcie :)

Ja w pługu, łukach płużnych też nie widzę problemu, dla niektórych, może wszystkich - to konieczność na początku.
Ma jeszcze jedną zaletę jak dla mnie - uczy niezależnej pracy nóg - a "zaspawanych zombiaków" na spiętych nogach (nieważne czy szeroko czy wąsko) widać bez liku :)

...ale jak się da to trzeba przechodzić do jazdy równoległej jak najszybciej. Ostatnio miałem taki przypadek - 2 sprawnych chłopaków, jeździli na snowboardzie, ale chcieli też narty, od całkowitego zera - mieli czucie śniegu więc zaczęliśmy odrzucać kątówki po 2 godzinach :) I udawało się :)
Jednak dzięki jeździe kątowej od razu mogliśmy wyruszyć w teren - trochę przypadkiem ale pomyliłem wyciągi więc start był na czerwonej ;) ...i jakoś poszło :)
Następnego dnia już nie było żadnych przeszkód, 3 dnia żadna czarna nie stanowiła fundamentalnej przeszkody :)

Jest okazja, więc powtórzę, choć brzmi to jak frazes - warto się świadomie szkolić od początku. Nie nabiera się złych nawyków.
Te chłopaki, fakt, że sprawne ale znad morza więc objeżdżenia na deskach też mieli umiarkowane - oni po 2 godzinach mieli lepszą technikę np. od jednego "trudnego przypadku", choć parę lat na nartach :)
Następnego dnia przyprowadzili kilka dziewczyn z grupy, też jeżdżące od kilku lat - i okazało się że są już lepsi :) Tzn. nie w objeżdżeniu, widać było jeszcze jakieś zahamowania, ale podstawy techniczne, sylwetkę, balans - mieli lepsze. Jeden 3. dnia sam znalazł krawędzie - musiałem go hamować momentami :)
Świetni byli, sprawni, fakt, ale dobre podstawy od początku to prosta droga do dobrej jazdy.

Później bywa trudniej - trzeba o wiele więcej czasu i determinacji, żeby człowieka przełamać, wykorzenić złe nawyki... też był taki przykład jaki miesiąc temu, ...pozdrawiam ;)
Kątówka, choć dyskretna - przy każdej trudniejszej sytuacji, wszelkie formy oporowe - bo blokada przed prędkością :) Choć uczciwie mówiąc skutecznie na każdej trasie ...więc też problem drugorzędny :)
Trzeba wtedy mieć nieco więcej czasu, miejsce i warunki na bardziej forsowne ćwiczenia i też się da.

Reasumując - pług, kątówki, to dobre skuteczne narzędzie na początku, może nawet niezbędne i nie ma co demonizować; ale jak się da to wychodzić jak najszybciej, i dać narcie jechać, sterując oczywiście, równolegle oczywiście :)

Z praktyki - NW to podstawa szkoleń, właściwie 90%, ale to kształtuje sylwetkę balans itp. - za to z dobrego NW dojście do jazdy ciętej ...właściwie robi się samo :)





Za ten post autor gajowy01 otrzymał podziękowanie od lopatka(17 lut 2014, 17:55)
Ocena:8.33%
 
Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Niekonwencjonalna nauka jazdy! SKI21
PostZamieszczono: 17 lut 2014, 17:55
Offline

Rejestracja: 09 sty 2012, 22:42
Posty: 455
Podziękował : 172 razy
Otrzymał podziękowań: 202 razy
Imię: Mariusz
Dni na nartach: 12
Też pozdrawiam :).





Za ten post autor lopatka otrzymał podziękowanie od gajowy01(17 lut 2014, 19:45)
Ocena:8.33%
 
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Nauka na obozie szkoleniowym? Kilka pytań.

Wojman

4

4203

21 lis 2023, 10:29

cabaree Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Technika jazdy GS

Raceman

5

4229

09 lut 2018, 11:53

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki Technika jazdy na nartach.

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1 ... 13, 14, 15 ]

Raceman

212

29671

05 cze 2013, 14:56

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Technika jazdy na tykach

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1, 2 ]

Raceman

15

3854

21 maja 2012, 21:47

michalk Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Sztuka bezpiecznej jazdy na nartach.

Adrian

10

1541

21 cze 2011, 8:02

narciarz70 Wyświetl najnowszy post

 


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

  stat4u

  Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów

Powered by phpBB © 2007 Group