Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Naprawa ślizgu

Raceman

6

3300

02 lut 2011, 12:53

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Naprawa krawędzi i ślizgu

Raceman

0

1904

28 lip 2011, 12:25

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Szlifowanie slizgu papierem sciernym?

mrtomaszg

8

5103

10 gru 2013, 9:19

Raceman Wyświetl najnowszy post

 





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 25 lut 2012, 22:36
Offline

Rejestracja: 10 paź 2011, 23:08
Posty: 96
Obrazki: 0
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował : 29 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Raceman pisze:
Nico czy możesz coś powiedzieć o wpływie struktury na jazdę na nartach? (bo takie pytanie zadałem)

Odpowiedzialem na drugie pytanie (post 1)
Cytuj:
Zapytanie bezpośrednio do Was , jakie macie odczucia z jazdy na takich nartach?

A wpływ? W akademickiej dyskusji można wykazywać, że jest. Praktycznie ZERO.
Czy to było przywoływanie mnie do porządku ? Chyba sie mylę:)




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 26 lut 2012, 14:07
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
No to zadam drugie pytanie , czy kiedykolwiek jeżdziłeś na narcie bez struktury a potem na niej tej samej po nadaniu struktury? Jeśli tak opisz odczucia.




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 26 lut 2012, 14:44
Offline

Rejestracja: 25 lis 2010, 22:42
Posty: 493
Podziękował : 84 razy
Otrzymał podziękowań: 92 razy
A czy struktura poza tym nie ma dodatkowych własności poprawiających jakość (trwałość) smarowania?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 26 lut 2012, 18:08
Offline

Rejestracja: 10 paź 2011, 23:08
Posty: 96
Obrazki: 0
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował : 29 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Raceman pisze:
No to zadam drugie pytanie , czy kiedykolwiek jeżdziłej na narcie bez struktury a potem na niej tej samej po nadaniu struktury? Jeśli tak opisz odczucia.

Ja jeżdżę na tzw używkach , wieloletnich.
Ale w zeszłym sezonie nabyłem bandity B7 i B8 Był miękki snieg (firn) Nie mialem żadnych wrażen ani negatywnych ani pozytywnych. Pięknie leciały mi po garbach aż snieg rozpryskiwał się na boki (nie spod nart). Strukturę miały oczywiscie. Po przyjeżdzie do domu zabrałem się do smarowania nart.
Na obu parach mialem w czesci dziobowej i tylnej wklęsłosci rzędu 06-1.mm.
Nie było sprawy moją maszynką (szlifierką kątową) szybko doprowadzilem do porządku.
Ani teraz ani potem nie czuję róznicy Strukture mam a jakże. Jeżdzę po twardym (niby lodzie) po puchu, mokrym sniegu, kręce kółka, jeżdzę royal-jetem, szybko ,wolno po kalabrakach ,na stromym i płaskim. Nie wiem ale nie czuję róznicy , również gdy to samo wykonuję na nartach z 2000-2001.

Acha buty mam takie z otwarciem z tyłu Nordika Synetic . Przede wszystkim wygodne.
Cytuj:
A czy struktura poza tym nie ma dodatkowych własności poprawiających jakość (trwałość) smarowania?


Jak najpoważniej ,Mihumor tak myślę , że umożliwie lepsze wnikanie smaru we wnętrze zoli.
Ponadto struktura nie pozostawia włoskowatej powierzcni tylko ją wygładza.
Co do odprowadzania wody to zupełnie nie wierzę , bo tarcie zawsze zmniejsza się przez wprowadzanie warstwy o małym wspłóczynniku tarcia i jazda na warstewce wody to marzenia, po co ją usuwać. A że nadmiar. Jak jezdze na krawędzi to ona sama odemnie ucieka.
Na jajo nie jeżdzę, mam lepsze sposoby na jazdę.A tylko na płaskiej narcie nadmiar wody (smaru) może być negatywny.
Ale ja sie w to nie wgłębiam Ważne jest aby slizgi nie wykazywały adhezji (zdolnosci przylegania )
POwierzchnie bardzo gładkie chyba ją mają , więc może ta odrobina porowatosci (struktury) i siedzace w nich drobiny wody to może to. Nie wiem :(




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 26 lut 2012, 23:32
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Dobrze więc zacznę od początku. O strukturze słyszę tu i tam już któryś rok, i ze niby dobra itd. więc należy to sprawdzić. Kilka lat temu Racecarver nabył nówki ELANY SLX 165 i sobie na nich świetnie pomykał za moją namową zrobił sobie głębszą strukturę - ukośna poprzeczna. Pierwsze wrażenie na nim zrobiły podczas smarowania , a mianowicie smar rozchodził się lepiej po narcie i tak jakby głebiej wnikał. Drugie i to jeszcze wieksze zrobiły na nim jak pojechał na nich pierwszy raz na stok. I co się okazało, narta zachowywała się całkowicie odmiennie jak pierwotnie. Niebyło żadnych ale to żadnych uślizgów, skręcanie na tych SLkach tylko i wyłacznie na krawedzi, i jeszcze o dziwo !..... stały się stabilniejsze nawet przy prędkościach zarezerwowanych dla GSów. Sprawdziłem w ten sposób OSOBIŚCIE kilka par nart i stwierdzam że narty na głebokiej strukturze inaczej się prowadzą , inicjują skręty, i w ogóle inne udczucia z jazdy. Po zapięciu takich nart ma się uczucie że jedzie się po szynach.
Nicko jeszcze jedno, z biegiem czasu narta traci swoje właściwości, czasem warto przesiąść się w tedy na coś fabrycznie nowego.
Wiem że może to niemałe pieniądze ale czasem warto zapłacić.
Sam po sobie sprawdziłem "przechodzone" różnej maści i powiem Ci że nowe to nowe....





Za ten post autor Raceman otrzymał podziękowania - 3 gajowy01(26 lut 2012, 23:43), mareknot(27 lut 2012, 12:38), Niko130(27 lut 2012, 0:33)
Ocena:25%
 
Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 11:53
Offline

Rejestracja: 28 lis 2010, 15:22
Posty: 271
Lokalizacja: ŻYWIEC gg 8456107
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy
Raceman pisze:
Dobrze więc zacznę od początku. O strukturze słyszę tu i tam już któryś rok, i ze niby dobra itd. więc należy to sprawdzić. Kilka lat temu Racecarver nabył nówki ELANY SLX 165 i sobie na nich świetnie pomykał za moją namową zrobił sobie głębszą strukturę - ukośna poprzeczna. Pierwsze wrażenie na nim zrobiły podczas smarowania , a mianowicie smar rozchodził się lepiej po narcie i tak jakby głebiej wnikał. Drugie i to jeszcze wieksze zrobiły na nim jak pojechał na nich pierwszy raz na stok. I co się okazało, narta zachowywała się całkowicie odmiennie jak pierwotnie. Niebyło żadnych ale to żadnych uślizgów, skręcanie na tych SLkach tylko i wyłacznie na krawedzi, i jeszcze o dziwo !..... stały się stabilniejsze nawet przy prędkościach zarezerwowanych dla GSów. Sprawdziłem w ten sposób OSOBIŚCIE kilka par nart i stwierdzam że narty na głebokiej strukturze inaczej się prowadzą , inicjują skręty, i w ogóle inne udczucia z jazdy. Po zapięciu takich nart ma się uczucie że jedzie się po szynach.
Nicko jeszcze jedno, z biegiem czasu narta traci swoje właściwości, czasem warto przesiąść się w tedy na coś fabrycznie nowego.
Wiem że może to niemałe pieniądze ale czasem warto zapłacić.
Sam po sobie sprawdziłem "przechodzone" różnej maści i powiem Ci że nowe to nowe....




Poszukaj sobie do czego na jakie warunki są struktury
na głębokiej strukturze pojeździsz na warunkach mokrych na mrozie będzie spowalniała
w narciarstwie i w smarowaniu siedzę od urodzenia
taki przykład narta bez struktury na mokrym śniegu zachowuje się tak jak byś na szybę nalał wody położył drugą szybę na nią i przesuwał - będzie opór struktura jest po to żeby odprowadzała wodę itd itd. Natomiast na dużym mrozie lepiej jak nie ma struktury lub jest bardzo płytka i drobna dlatego że każde rowki na narcie dziurki itd w mroźnych warunkach spowalniają nartę . Tak w skrócie im bardziej mokro tym głębsza struktura im bardziej zimno tym drobniejsza .
Smarując na zawody testuję struktury na nartach i czasem jest tak że najlepiej jadą narty bez struktury . Wszystko zależy od warunków atmosferycznych . Gdy robimy struktury w serwisie i mamy tylko 1 parę nart i chcemy zrobić strukturę to najlepiej powiedzieć żeby to była uniwersalna .





Za ten post autor staszek otrzymał podziękowania - 2 gajowy01(27 lut 2012, 13:08), michalk(27 lut 2012, 13:59)
Ocena:16.67%
 
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 14:04
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2011, 17:21
Posty: 1358
Obrazki: 25
Lokalizacja: Kraków/Rząska
Podziękował : 405 razy
Otrzymał podziękowań: 445 razy
Imię: Michał
Dni na nartach: 0
Staszek, Raceman - czy są różne struktury dla różnych nart? to znaczy inna dla SL inna dla GS?? czy uniwersalna po prostu dla każdej narty będzie taka sama? Bo z waszych postów wynika że narty z głęboką strukturą będą tracić na mrozie i odwrotnie - czyli oprócz np. SL i GS trzeba będzie mieć GS na mrozy i na pluchę itd :). Chyba że do jazdy bez napinki i walki o dziesąte części sekundy to na codzień nie ma znaczenia. Chociaż z tego co Raceman piszesz o swoich doświadczeniach to jednak wpływa to i to bardzo...




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 15:58
Offline

Rejestracja: 28 lis 2010, 15:22
Posty: 271
Lokalizacja: ŻYWIEC gg 8456107
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy
michalk pisze:
Staszek, Raceman - czy są różne struktury dla różnych nart? to znaczy inna dla SL inna dla GS?? czy uniwersalna po prostu dla każdej narty będzie taka sama? Bo z waszych postów wynika że narty z głęboką strukturą będą tracić na mrozie i odwrotnie - czyli oprócz np. SL i GS trzeba będzie mieć GS na mrozy i na pluchę itd :). Chyba że do jazdy bez napinki i walki o dziesąte części sekundy to na codzień nie ma znaczenia. Chociaż z tego co Raceman piszesz o swoich doświadczeniach to jednak wpływa to i to bardzo...


Nie ma struktur do różnego typu nart są tylko struktury na różne warunki
Uniwersalna i każda inna struktura dla każdej narty będzie taka sama
Tzw amator rzadko wyczuje czy ma strukturę czy nie przeważnie idzie to wyczuć na tzw wodzie
najlepiej zrobić uniwersalną jeśli się ma 1 parę.
możesz mieć 5 takich samych nart tak samo posmarowane i takie same struktury i każda może jechać inaczej wszystko zależy od rodzaju ślizgu. Będziesz miał narty za miękkie będą ci się rozjeżdżały za twarde będzie się kiepsko trzymały itd . różnic jest bardzo dużo w nartach struktura to jest tylko taki dodatek dla tzw zawodowców. Czasem nawet złe prze szczotkowanie nart lub złą szczotką ma znaczenie na jej jazdę .





Za ten post autor staszek otrzymał podziękowanie od Raceman(27 lut 2012, 19:14)
Ocena:8.33%
 
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 18:45
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2011, 17:21
Posty: 1358
Obrazki: 25
Lokalizacja: Kraków/Rząska
Podziękował : 405 razy
Otrzymał podziękowań: 445 razy
Imię: Michał
Dni na nartach: 0
Raceman, rozumiem ze w nartach o których pisałem robiłeś głębsze struktury i jeździło się lepiej, ale w każdych warunkach? Czyli przy mrozie i równej trasie jaki i w wiosennej mokrej breji? Czy w któryś warunkach było ciężej i gorzej?




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 19:13
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Panowie, Staszek ma całkowitą rację jeśli chodzi o struktury tylko że Staszek pisze to z perspektywy trenera zawodników którzy mają do wyboru kilka lub kilkanaście par nart, i dobierają narty z ślizgami oraz strukturami na mokry snieg, lub na zimne warunki( tak nawet ślizg jest robiony i taki i taki). My jako totalni amatorzy musimy wypośrodkować w samych strukturach jaką najlepiej wybrac dla siebie? Zaczynamy od płytkich , najlepiej poprzeczna ukośna rzadziej wzdłużna liniowa.
I testujemy to moja rada. Każdy wybierze sobie najlepszą jaka mu pasuje. Zawsze można zapytać i mogę doradzić jak by co.




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 19:48
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2011, 17:21
Posty: 1358
Obrazki: 25
Lokalizacja: Kraków/Rząska
Podziękował : 405 razy
Otrzymał podziękowań: 445 razy
Imię: Michał
Dni na nartach: 0
Race to dawaj jakie masz swoje preferencje :). Przypuszczam że poprzeczna ukośna to taka najbardziej uniwersalna, z twojego doświadczenia różnice pomiędzy nią a wzdłużną liniową podczas jazdy, jakieś diametralnie inne odczucia?
Jeszcze jedna kwestia - zmiana struktury na tej samej narcie, pewnie konieczne jest planowanie ślizgu im głębsza struktura tym mocniej to trzeba splanować, więc ileś takich zmian znacznie skróci żywotność narty przy eksperymentach :)




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 20:04
Offline

Rejestracja: 28 lis 2010, 15:22
Posty: 271
Lokalizacja: ŻYWIEC gg 8456107
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy
michalk pisze:
Race to dawaj jakie masz swoje preferencje :). Przypuszczam że poprzeczna ukośna to taka najbardziej uniwersalna, z twojego doświadczenia różnice pomiędzy nią a wzdłużną liniową podczas jazdy, jakieś diametralnie inne odczucia?
Jeszcze jedna kwestia - zmiana struktury na tej samej narcie, pewnie konieczne jest planowanie ślizgu im głębsza struktura tym mocniej to trzeba splanować, więc ileś takich zmian znacznie skróci żywotność narty przy eksperymentach :)


Ślizg się niszczy a raczej zużywa przy strukturach maszynowych przy nich trzeba robić szlif jeśli chcemy w krótkim okresie czasu zmienić strukturę na inną , mniejszy kłopot jest przy strukturze ręcznej ona bardzo szybko traci swoje właściwości (tzw się ściera) dlatego można częściej je nakładać jeśli już jest słabo widoczna można także delikatnie przejechać ślizg metalową strukturą .
struktura ukośna szybciej i lepiej odprowadzi wodę powietrze z pod narty itd ja bardzo rzadko używam tzw. ciągłej wzdłużnej. przeważnie wszystkie skośne .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 20:08
Offline

Rejestracja: 28 lis 2010, 15:22
Posty: 271
Lokalizacja: ŻYWIEC gg 8456107
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy
Struktura maszynowa jest wycinana czy tam wcinana w ślizgu , natomiast ręczna jest bardziej ślizg wgniatany niż wycinany. Kiedyś swix miał strukturę która wycinała ślizg przy pomyłce i założeniu na odwrót można było pozbyć się garści ślizgu z narty :D :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 20:17
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2011, 17:21
Posty: 1358
Obrazki: 25
Lokalizacja: Kraków/Rząska
Podziękował : 405 razy
Otrzymał podziękowań: 445 razy
Imię: Michał
Dni na nartach: 0
staszek pisze:
można także delikatnie przejechać ślizg metalową strukturą.

nie bardzo to rozumiem? chodzi o maszynową strukturę? sorry za pytanie ale w serwisowaniu nart jestem laik :)




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Wpływ stuktury ślizgu na jazdę na nartach?
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 20:25
Offline

Rejestracja: 28 lis 2010, 15:22
Posty: 271
Lokalizacja: ŻYWIEC gg 8456107
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy
michalk pisze:
staszek pisze:
można także delikatnie przejechać ślizg metalową strukturą.

nie bardzo to rozumiem? chodzi o maszynową strukturę? sorry za pytanie ale w serwisowaniu nart jestem laik :)



Tam się mi pomyłka wkradła chodzi o to że można ślizg delikatnie przejechać metalową cykliną

Maszynowa struktura bardziej trwała przy częstej zmianie struktury trzeba robić szlif narty

Ręczna struktura mniej trwała szybko zanika przy częstej zmianie można przejechać ślizg delikatnie metalową cykliną

Podsumowując struktura maszynowa bardziej trwała bardziej niszczy ślizg
struktura ręczna mniej trwała ale zato mniej zniszczy nasz ślizg





Za ten post autor staszek otrzymał podziękowanie od michalk(27 lut 2012, 20:26)
Ocena:8.33%
 
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Naprawa ślizgu

Raceman

6

3300

02 lut 2011, 12:53

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Naprawa krawędzi i ślizgu

Raceman

0

1904

28 lip 2011, 12:25

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Szlifowanie slizgu papierem sciernym?

mrtomaszg

8

5103

10 gru 2013, 9:19

Raceman Wyświetl najnowszy post

 


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

  stat4u

  Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów

Powered by phpBB © 2007 Group