Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Technika jazdy GS

Raceman

5

4279

09 lut 2018, 11:53

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki Technika jazdy na nartach.

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1 ... 13, 14, 15 ]

Raceman

212

29763

05 cze 2013, 14:56

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Film technika jazdy. Co zmienić

bruno824

2

3653

16 lut 2017, 12:29

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Technika - filmiki

Raceman

2

3850

21 paź 2014, 21:04

aklim Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Technika slalomowa z 2000 roku - nocny slalom w Schladming

Raceman

1

3672

15 sty 2014, 15:41

Raceman Wyświetl najnowszy post

 





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 07 kwie 2011, 14:42
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Szperając sobie po forach narciarskich zauważyłem że niektórzy eksperci piszą że jazda na tyczkach jest nudna , nie wymaga zaangażowania, mało wnosząca do techniki narciarza itd. Chciał bym Was zapytać o zdanie co do techniki na tyczkach ile wnosi do wachlarza technik pojedynczego narciarza.
Moim zdaniem ściganie się na tyczkach (dobrą techniką) to bardzo wysoki poziom w sztuce.




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 07 kwie 2011, 15:01
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 gru 2010, 11:13
Posty: 147
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy
Imię: Filip
Dni na nartach: 52
Dobrze że dodałeś "dobrą techniką",bo nie ma nic gorszego,niż jazda na tykach w wykonaniu kogoś słabego technicznie.Utrwala takie nawyki,że trudno potem z tym walczyć.
Zupełnie inna sprawa jest z bojkami lub miękkimi niskimi(np SoftPole)-tu można technikę doskonalić przez jazdę zadaniową odpowiednio ustawiając tyczki(zmiana rytmu,tempa,skręt na garbie,podkręcenie itd.)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 07 kwie 2011, 17:51
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Jazda na tykach uczy pokory do stoku i ustawienia oraz MYŚLENIA, czasem można przejechać krótki slalom na pałę ale z reguły taka jazda kończy się wypadnięciem...




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 07 kwie 2011, 18:11
Offline

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:39
Posty: 498
Lokalizacja: Sosnowwiec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
dobrze powiedziane Marcin. Wystarczy popatrzeć na zawodników jak ladnie prezentują sie w jeździe "wolnej" to jest tak samo jak z rajdami, tam też niby robisz wszystko zeby jak najszybciej dojechać, lecz jakoś kazdy rajdowiec doskonale jeździ autem na codzień bo ma wszystko opanowane do perfekcji.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 14 mar 2012, 22:55
Offline

Rejestracja: 30 lis 2010, 1:32
Posty: 44
Obrazki: 1
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
youcanski.com


Polecam tę strone!!!




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 15 kwie 2012, 18:41
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Powklejam trochę moich filmików z przejazdu na tym samym slalomie
http://www.skiline.cc/skimovie/e0mie
http://www.skiline.cc/skimovie/d260e
http://www.skiline.cc/skimovie/c3lee
http://www.skiline.cc/skimovie/b54se

Slalom wbrew pozorom trudny, twardo i nierówno na trasie i na dodatek miałem w tym dniu SLe.





Za ten post autor Raceman otrzymał podziękowanie od aklim(15 kwie 2012, 20:12)
Ocena:8.33%
 
Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 15 kwie 2012, 20:30
Offline

Rejestracja: 10 paź 2011, 23:08
Posty: 96
Obrazki: 0
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował : 29 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Raceman pisze:
Powklejam trochę moich filmików z przejazdu na tym samym slalomie
http://www.skiline.cc/skimovie/e0mie
http://www.skiline.cc/skimovie/d260e
http://www.skiline.cc/skimovie/c3lee
http://www.skiline.cc/skimovie/b54se

Slalom wbrew pozorom trudny, twardo i nierówno na trasie i na dodatek miałem w tym dniu SLe.

Porownawczo oglądnąłem ten filmik :
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -ladPZzzfk



i te cztery.
Tlumaczenie, ze twardo, nierówno jest bezpodstawne . W wolnej jeżdzie oprócz szybkiej szarży (mowa o długim skrecie) nie zauważyłem ani jednego skrętu podkreconego. Nie widzialem też jazdy na krawędziach.
Trasa giganta była jechana złym torem. W przejsciach bardzo dluga zmiana krawędzi, skręty pospóżniane. Układ poprzez pochylenie (do tego jazda frontalna)), nie pozwalał na właściwą jazdę na krawędziach.
Jazda niemal w jednej pozycji, do tego sztywnej.
Potwierdza to moje wcześniejsze uwagi. Jazda z takim przygotowaniem (jazdy wolnej, sytuacyjnej) nie powinna zachęcać do jazdy w tyczkach.
Jazda Twoja po trasie giganta jest co najmniej gorsza o jedną klasę w porównaniu do wolnej jazdy (jest to zjawisko normalne).
Czy potrafisz jechać sladem ciętym na dlugim łuku ze sterowanym jego promieniem (zachowując jazdę na krawędziach), czy potrafisz zrobić natychmiastową zmianę krawędzi.
Czy potrafisz pojechać w bardzo niskiej pozycji w 2 i 3 fazie skrętu, czy wreszcie potrafisz w 3 fazie pojechać na tylnej krawędzi narty.
Pytam, bo na żadnych Twoich filmach nie widziałem takiej jazdy.




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 15 kwie 2012, 23:17
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Dobra Niko, nie mówię że dobrze zjechałem, to że nie ma jazdy na krawędzi to jest oczywiście moja wina tak brak objeżdzenia w slalomach. Z drugiej strony ciętym skrętem to zjeżdża teraz tak naprawdę wąska grupa czołowych zawodników z PŚ, reszta zamiata i to zdrowo. Oczywiście dolne bramki bardzo spóźnione to widać nawet niewprawnym okiem. Co do pytań to proszę konkretnie pisać co i jak bez pastwienia się.
Jestem co roku chłopie w sumie 10 dni na śniegu, z poważną przerwą z przyczyn zdrowotnych i nie licz że będę skakał po bramkach jak młodziak.
Poprostu boję się że znów wyląduję na neurochirurgi....




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 16 kwie 2012, 10:58
Offline

Rejestracja: 10 paź 2011, 23:08
Posty: 96
Obrazki: 0
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował : 29 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Raceman pisze:
Jestem co roku chłopie w sumie 10 dni na śniegu, z poważną przerwą z przyczyn zdrowotnych i nie licz że będę skakał po bramkach jak młodziak.
Poprostu boję się że znów wyląduję na neurochirurgi....


Nie znałem tych okoliczności :oops: . Najmniejsza nie dyspozycjność choć jednego ze stawów , bądź uraz psychiczny jest poważnym powodem utrudniającym dobrą jazde.
Współczuję, życzę szybkiej rekonwalescencji.
Tym bardziej powinieneś popracować nad czuciem krawedzi. Jazda będzie przyjemniejsza.
Pozdrawiam!




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 16 kwie 2012, 12:13
Offline

Rejestracja: 01 gru 2010, 19:57
Posty: 650
Obrazki: 17
Lokalizacja: Andrychów
Podziękował : 345 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Dni na nartach: 3
już nie raz pisałem , że jazda sportowa uczy pokory .Każdy ,kto myśli , że jest dobrym narciarzem a nie próbował jazdy na tyczkach i w końcu skosztuje tego miodu :lol: , to , jak ma chociaż trochę samokrytycyzmu , od razu odejmie sobie parę punktów od własnej skali umiejętności . Ja polecam każdemu takie treningi , nawet nie po to ,żeby potem gdzieś się ścigać , ale żeby zwyczajnie poprawić swoją technikę.
A co do jazdy czystym skrętem ciętym to, moim zdaniem , normalny śmiertelnik (a nie dobry zawodnik w formie ) , jak potrafi poprowadzić w ten sposób narty ? to może tak pojechać pełnym piecem na trasach niebieskich lub co najwyżej łagodnych czerwonych , bo jak już jest stromiej , to element ześlizgu zawsze się pojawi , no chyba że ktoś ma nienaganną technikę , nogi ze stali i nie boi się dużych prędkości. Mówię przede wszystkim o trasach alpejskich, bo u nas "trochę" inna skala ;)





Za ten post autor aklim otrzymał podziękowanie od gajowy01(16 kwie 2012, 15:33)
Ocena:8.33%
 
Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 16 kwie 2012, 16:26
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Oczywiście że uczy pokory, myślenia przy jeździe itd.
Skręt cięty w dzisiejszych czasach w GS to ideał który jest trudny do wykonania nawet dla zawodników.
Z tego co zauważyłem jest wrzucanie nart w skręt.





Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 16 kwie 2012, 16:33
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2011, 17:21
Posty: 1358
Obrazki: 25
Lokalizacja: Kraków/Rząska
Podziękował : 405 razy
Otrzymał podziękowań: 445 razy
Imię: Michał
Dni na nartach: 0
Czesc,
chyba chodzi ci o coś co się nazywa "stivoting" - wrzucenie nart w skręt i wyjście łukiem:



http://www.youtube.com/watch?v=uEUWDsQ1LLI





Za ten post autor michalk otrzymał podziękowanie od aklim(16 kwie 2012, 17:07)
Ocena:8.33%
 
Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 16 kwie 2012, 17:34
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 gru 2010, 11:13
Posty: 147
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy
Imię: Filip
Dni na nartach: 52
Ślad cięty,czy też czysty carving,zwłaszcza w GS jest często nieopłacalny.Liczy się czas przejazdu,a nie ocena techniki,dlatego zawodnicy już przed zmianą regulacji sprzętowych wykorzystywali to wrzucenie nart w ześlizg,Tak,że Raceman,nie zawsze zawodnik nie jechał ciętym,bo nie mógł,tylko dlatego,że tak zaplanował przejazd..Ideałem jest postawienie nart na krawędziach dokładnie w linii spadku stoku w momencie mijania płachty.I często bardziej efektywne jest pojechanie na wprost,nabranie prędkości,by potem wrzucić narty w skręt,niż jazda cały czas na krawędziach po łuku.Zdecydowanie częściej się teraz używa pivota przy nartach z r27,bo wymusza go ustawienie giganta,zwłaszcza na najstromszych odcinkach trasy.A będzie ich jeszcze więcej w przejazdach na deskach r 35. :lol:





Za ten post autor filipski otrzymał podziękowania - 3 michalk(17 kwie 2012, 16:25), Niko130(21 maja 2012, 21:03), Raceman(16 kwie 2012, 21:34)
Ocena:25%
 
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 20 maja 2012, 12:17
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Nie zły filmik z treningu wikinga




oraz Marcela






Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Technika jazdy na tykach
PostZamieszczono: 21 maja 2012, 21:31
Offline

Rejestracja: 10 paź 2011, 23:08
Posty: 96
Obrazki: 0
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował : 29 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
michalk pisze:
Czesc,
chyba chodzi ci o coś co się nazywa "stivoting" - wrzucenie nart w skręt i wyjście łukiem:



http://www.youtube.com/watch?v=uEUWDsQ1LLI


Taki stivoting jest "brutalny". Zawodnik jak sie rozchuśta to widać jak idzie na łatwiznę i wszystkie skrety bierze jedną miarą. Zdecydowanie bardziej podoba mi się jazda C. Janki.
Tu jest widać jak subtelnie korzysta z tej techniki. Chyba widać różnicę?
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... BDS_JujTDk



Poprawilem link do filmu.




Ostatnio zmieniony 22 maja 2012, 0:33 przez gajowy01, łącznie zmieniany 3 razy
linki YT


Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Technika jazdy GS

Raceman

5

4279

09 lut 2018, 11:53

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki Technika jazdy na nartach.

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1 ... 13, 14, 15 ]

Raceman

212

29763

05 cze 2013, 14:56

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Film technika jazdy. Co zmienić

bruno824

2

3653

16 lut 2017, 12:29

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Technika - filmiki

Raceman

2

3850

21 paź 2014, 21:04

aklim Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Technika slalomowa z 2000 roku - nocny slalom w Schladming

Raceman

1

3672

15 sty 2014, 15:41

Raceman Wyświetl najnowszy post

 


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

  stat4u

  Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów

Powered by phpBB © 2007 Group