Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Podstawy jazdy poza trasowej.

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1, 2 ]

Raceman

17

2505

02 lut 2012, 17:16

michalk Wyświetl najnowszy post

 





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 31 mar 2015, 22:50
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Dobry film z podstaw carvingu.






Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 03 cze 2015, 9:46
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 gru 2010, 10:41
Posty: 90
Podziękował : 37 razy
Otrzymał podziękowań: 65 razy
Cześć
Jak dla mnie Marcin to:
- zdecydowanie przesadne kontrrotacja
- wiszące nad śniegiem biodro (związane z ptk 1 oczywiście) przez co pozycja w skręcie jest sztywna i zblokowana.
A Ty co myślisz?
Pozdrowienia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 03 cze 2015, 21:24
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Mitku moim zdanie demonstrator musi tak pokazać by adepci zaskoczyli o co chodzi, co do kontrrotacjii - nie wyobrażam sobie by jej nie było wcale - musi coś jej być- tyle. Teraz te usztywnienie w skręcie i wiszące biodro, Mitku całkowicie nie zgadzam się z Tobą pomimo wielkiego szacunku dla Ciebie. Jak byś chciał jechać dobrze carvingiem bez złamania sylwetki bez biodra itd?




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 04 cze 2015, 10:19
Offline

Rejestracja: 24 lis 2010, 19:30
Posty: 28
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dokładnie to samo pokazywał Andrzej Bachleda-Curuś III w swoim programie emitowanym na Polsat Play zimą tego roku. Dodatkowo wyjaśniał w jaki sposób wybrać odpowiedni sprzęt, jak przygotować się na sezon narciarski, jak dbać o swoje bezpieczeństwo na stoku oraz jakie techniki jazdy stosować w zależności od pogody i stanu pokrywy śnieżnej. A wszystko to w cudownej scenerii Alp.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 09 cze 2015, 10:53
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 gru 2010, 10:41
Posty: 90
Podziękował : 37 razy
Otrzymał podziękowań: 65 razy
Cześć
Pierwszy z brzegu filmik gdzie domonstrator jedzie poprawnie:
https://www.youtube.com/watch?v=DxONSTiIB88



zwróć uwagę jak wyeliminowanie elementów o których pisałem czyni jazdę naturalna i lekką/niewymuszoną.
Wystarczy zerknąć na stopklatkę i od razu widać różnicę.
Techniczna jazda na nartach polega - między innymi - na wyeliminowaniu wszystkich zbędnych ruchów.
Pozdrowienia serdeczne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 09 cze 2015, 16:38
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1





Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 09 cze 2015, 20:50
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 gru 2010, 10:41
Posty: 90
Podziękował : 37 razy
Otrzymał podziękowań: 65 razy
Cześć
Jeszcze bardziej wynaturzona jazda.
Dla mnie straszne.
Pozdrowienia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 09 cze 2015, 21:34
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Mitku oczywiście że masz prawo mieć swoje zdanie.
Pozwól że odpowiem:
- co do kontrrotacji tak występuje, ale w typ wypadku mi się to podoba ( Ciebie nie musi )

- "wiszenie tyłka" nad śniegiem hm, całkiem nie rozumiem Twoich uwag o ile co do kontrrotacji można mieć jakieś ale to do "wiszenia" to chyba nieporozumienie Mitku, rozumiem że przy ogórkach trzeba o czymś gadać :D ;)

- oczywiście sytuacja wymaga dogłębnej wymiany zdań chyba trzeba to przedyskutować przy cocacoli :mrgreen: ;)

- co powiesz o :
zaproszenie-na-spotkanie-z-krzysztofem-wielickim-t2268.html
a po tym jakieś cocalowanie? :D




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 10 cze 2015, 13:07
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 gru 2010, 10:41
Posty: 90
Podziękował : 37 razy
Otrzymał podziękowań: 65 razy
Cześć
To nie polega na moim czy Twoi zdaniu Marcinie tylko na optymalnym modelu współczesnej jazdy i z pewnością nie należy do ogórków.
Popatrz na stary i znany film:
https://www.youtube.com/watch?v=bBz4HyF4oqs
Czy gdziekolwiek tu występuje chociażby cień kontrrotacji a to ona jest odpowiedzialna za wiszące biodro, przesadne załamanie sylwetki oraz - w efekcie zablokowanie sylwetki.
Narciarz z przytoczonego przez Ciebie filmu przypomina mistrza kontrrotacji Steina Eriksena i rzeczywiście wtedy był to kanon - ale to było jakieś 60-70 lat temu.
To co napisał Grześ to tez prawda bo Bachleda musiał (sztywne tyczki między innymi) jeździć kontrrotacyjnie.
Obecnie jest to śmiesznie wyglądający anachronizm mający niestety bardzo często miejsce na stokach i w narciarskich szkołach.
Popatrz na jazdę jednego z najlepszych demonstratorów ostatnich lat Richarda Bergera:
https://www.youtube.com/watch?v=hRo60OPDuTE
Tu nie ma cienia kontrrotacji, jazda frontalna bez kompromisów powodująca, że sylwetka jest zwarta a reakcja może być znacznie szybsza. Jednocześnie stanie i dociążenia jest pewniejsze niż w sztucznie obniżonej kontrrotacyjnej sylwetce gdzie biodro szoruje prawie po śniegu ale narty nie są dociążone bo wektor siły mającej je dociążyć jest odchylony.
Pozdrowienia serdeczne





Za ten post autor mitek otrzymał podziękowania - 3 gajowy01(10 cze 2015, 14:19), michalk(10 cze 2015, 15:16), Raceman(10 cze 2015, 17:15)
Ocena:25%
 
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 10 cze 2015, 14:35
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2011, 2:57
Posty: 1252
Obrazki: 55
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 757 razy
Otrzymał podziękowań: 525 razy
Imię: Krzych
Dni na nartach: 1
Mitek - zdefiniujmy (Ty zdefiniuj) kontrrotację ...tylko proszę nie pisz, że pojęcie znane i jednoznaczne od lat :)

To ważne - bo wydaje mi się, że różnie to pojęcie jest rozumiane, przede wszystkim zakres tego "odkręcenia".

Na razie więcej odpuszczam - bo tak trochę zgadzam się i nie zgadzam z każdym - nie chcę mieszać ;)





Za ten post autor gajowy01 otrzymał podziękowanie od mitek(10 cze 2015, 16:54)
Ocena:8.33%
 
Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 10 cze 2015, 16:47
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
W zasadzie teraz jest najpierw obrót klatki piersiowej do następnego skrętu ( ale delikatnie ) potem nadganiają - wchodzą w skręt nogi ( z nartami ), w samym skręcie Krzysiek, Mitkowi chodzi o nienaturalną rotację górnej części ciała tzn barki wraz z rękami i wygląda to tak że demostrator jedzie jakby bokiem tak jakby za bardzo przekręcony.
Mitku dla mnie w tym niuansie jak i dla nowicjuszy jest to sprawa drugorzędna.
Oczywiście przedstawiasz filmy z nienaganną jazdą nie ulega to dyskusji.

Zgadza się także że wyjście ze skrętu "przekręconego" za bardzo jest ciężej i sama reakcja jest dłuższa przez co można nazwać to "usztywnieniem".




Ostatnio zmieniony 11 cze 2015, 5:52 przez Raceman, łącznie zmieniany 1 raz
literówka i skladnia



Za ten post autor Raceman otrzymał podziękowanie od mitek(10 cze 2015, 16:54)
Ocena:8.33%
 
Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 11 cze 2015, 1:00
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 gru 2010, 10:41
Posty: 90
Podziękował : 37 razy
Otrzymał podziękowań: 65 razy
Cześć
Ale przecież to od razu widać...Chodzi raczej o rozróżnienie przyczyny i skutku - pisaliście o tym obaj...
Pozdrowienia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 11 cze 2015, 17:01
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2011, 17:21
Posty: 1358
Obrazki: 25
Lokalizacja: Kraków/Rząska
Podziękował : 405 razy
Otrzymał podziękowań: 445 razy
Imię: Michał
Dni na nartach: 0
Tak patrząc z boku to:
Jazda na filmach pokazanych przez Mitka jest bardziej naturalna, pozycja bardziej stabilna i dużo skuteczniejsza.
W filmach pokazanych przez Race nie rozumiem po co aż tak wykręca pozycje do wewnątrz i na siłę chce "usiąść" na śniegu?? Przez to wygląda jakby jechał "bokiem" i trochę dziwnie.




Ostatnio zmieniony 11 cze 2015, 20:19 przez michalk, łącznie zmieniany 1 raz


Za ten post autor michalk otrzymał podziękowania - 2 gajowy01(11 cze 2015, 17:52), mitek(11 cze 2015, 19:51)
Ocena:16.67%
 
Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 11 cze 2015, 20:02
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 gru 2010, 10:41
Posty: 90
Podziękował : 37 razy
Otrzymał podziękowań: 65 razy
Cześć
Tak jak napisał Michał zastosowane przez demonstratora środki do uzyskania efektu są po prostu niepotrzebne. Pisałem o Steinie Eriksenie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stein_Eriksen
Zwróćcie uwagę na zdjęcie w prawym rogu artykułu. Czyż nie jest to bardzo zbliżona pozycja?
Tylko, że to było tak jak pisałem 60-65 lat temu. Kontrrotacja czyli nienaturalne skręcenie bioder i obrócenie sylwetki na zewnątrz skrętu ułatwia wejście na krawędź. Podobny efekt uzyskuje sie celowo wysuwając wewnętrzna nartę. Te zabiegi świadczą moim zdaniem o niedoskonałej technice a uczenie ich (nawet w celu ułatwienia wejścia na krawędź jest błędem i wynaturzeniem w obecnych czasach.
To podobna sytuacja jak z jazdą kolanko w kolanko. Wąska jazda nie polegała na tym tylko na wąskim prowadzeniu niezależnie pracujących nóg. Coś co było skuteczne kilkadziesiąt lat temu obecnie jest błędem i czyni jazdę anachroniczna i nieskuteczną.
Pozdrowienia serdeczne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Podstawy CARVINGU.
PostZamieszczono: 14 cze 2015, 1:34
Offline

Rejestracja: 24 lis 2010, 19:30
Posty: 28
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Oglądam, czytam i zachodzę w głowę o co Wam chodzi. Zawsze myślałem, że w tym wszystkim ma chodzić o dobra zabawę, o przyjemność spędzenia wolnego czasu na śniegu. A to czy ktoś ma szerzej nogi, czy jest bardziej pochylony dla mnie mnie jest sprawą drugorzędną. Grunt żeby za bardzo się męczyć przy skrętach i przede wszystkim, aby było bezpiecznie. I jak mówił mi ojciec ja coś źle robiłem : "gupi nie uzno, mondry nie powie"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Podstawy jazdy poza trasowej.

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1, 2 ]

Raceman

17

2505

02 lut 2012, 17:16

michalk Wyświetl najnowszy post

 


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

  stat4u

  Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów

Powered by phpBB © 2007 Group