Skimania.com.pl | Forum narciarskie, forum narty, narty forum, narciarstwo, turystyka, żeglarstwo
http://www.skimania.com.pl/

Po co tyle?
http://www.skimania.com.pl/po-co-tyle-t224.html
Strona 1 z 1

Autor:  narciarz70 [ 31 gru 2010, 9:49 ]
Tytuł:  Po co tyle?

Tak sobie siedzę i po raz kolejny przeglądam ilość modeli nart oferowanych przez producentów i za każdym razem coś nowego odkrywam. :o
Tym razem zastanawiam się po co tyle różnych modeli nart oferuje się klientom skoro różnice w taliowaniu, budowie czasami są bardzo niewielkie.
Tworzy się nowe grupy nart tak jak nowe grupy samochodów np. pseudo rodzinnych z brakiem bagażnika itd. :(
Tylko Po Co?
Skoro 95% narciarzy nie poczuje różnicy miedzy tymi modelami nart.
Niuanse są tak znikome i nie mające żadnego wpływu na czerpanie przyjemności z jazdy na nartach dla amatora zimowego szaleństwa, który średnio w sezonie jest około 14 dni na stoku.
Są jednak na rynku firmy , które mają inne podejście do tematu produkcji nart.
Jedną z takich firm jest np. szwajcarski Kessler.
W swojej ofercie ma cztery modele nart w tym jeden model dedykowany dla kobiet.
Trzy modele produkowane są w trzech długościach a czwarty w dwóch.
Jak by się tak dokładniej przyjrzeć tym modelom to w zupełności zaspokoją potrzeby większości narciarzy z wyłączeniem grupy sportowej jeżdżącej na tyczkach slalom lub gigant.
Jak dla mnie wprowadzanie na rynek tak dużej ilości modeli nart powoduje tylko i wyłącznie zamieszanie w śród sprzedających jak i kupujących.
Jedni i drudzy mają niewielkie możliwości ogarnąć tą górę „różnych” modeli nart i wybrać dla siebie coś odpowiedniego.



Autor:  wojtus81 [ 31 gru 2010, 11:29 ]
Tytuł:  Re: Po co tyle?

Robert marketing i nic innego



Autor:  narciarz70 [ 31 gru 2010, 11:45 ]
Tytuł:  Re: Po co tyle?

Jaki to marketing skoro wyhamowuje się zakup nowego sprzętu bo trudno wybrać coś odpowiedniego dla siebie.
Żeby sprzedawać wcale nie trzeba mieć dużej kolekcji tylko trzeba mieć dobrą kolekcję.



Autor:  mihumor [ 31 gru 2010, 12:13 ]
Tytuł:  Re: Po co tyle?

Próba w utrafianie w jak najróżniejsze gusta estetyczne klientów, budowanie nowych grup, mód co poprawia rotację nart u klienta i częstsze zakupy nowego sprzętu (także przez wypozyczalnie bo te też chcą dać ludzią wybór nowego sprzętu) - przeciez dla średnioozamożnego człowieka na zachodzie zakup nowych nart to niewielki wydatek więc jaki problem, a żeby zachecić do takich zakupów to trzeba kreować taki popyt - gdyby narty sie jakoś wyraźnie nie zmieniały to jaka by była motywacja dla kogoś średniozainteresowanego wymiana na nowe - prawie takie same, to samo z nazewnictwem, dziś chyba prawie żadna firma nie ma już nart allround, są za to gromer, frontside czy allmountain albo sport performance które są przecież zwykłymi allroundami. Na allroundach to dziś kapelusze jeźdżą a ci zorientowani na sport performance :mrgreen: Tak działają wszyscy najwięksi gracze bo to oni kreują tendencje i mody na rynku - bo na takie działania trzeba dużych pieniędzy - oni też spijają największą śmietanę jeśli uda sie wykreować trend. Normalny marketing, kreacja nowego produktu, wejście wyższą ceną i wraz z dojrzewaniem produktu obniżanie ceny i popularyzacja - wyprzedaż - wycofanie z rynku pomysłu i produktu.



Autor:  narciarz70 [ 31 gru 2010, 13:03 ]
Tytuł:  Re: Po co tyle?

To wszystko prawda i oczywiste działania marketingowe. :(
Szkoda tylko, że klienci nie są zainteresowani na co wydają swoje pieniądze. :o
Kupują bełkot marketingowy zamiast prawdziwy produkt.



Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/