Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo
PostZamieszczono: 12 gru 2010, 22:17
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lis 2010, 19:08
Posty: 294
Lokalizacja: Warszawa, ale Ślonzok
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 51 razy
Temat regulacji wiązań narciarskich powraca na forach internetowych jak grypa i niekiedy osłabia nas poradami w stylu znęcania się kopniakami nad butem wpiętym w wiązanie-jakby umiejętności piłkarskie lub karate – miały pomóc w symulacji pracy wiązań.

Wraz z użyciem maszyny do diagnostyki wiązań narciarskich Jetbond, czyli ultra precyzyjnej zrywarki , symulującej i oceniającej ich pracę , czasy katowania butów powinny odejść do lamusa.

Jetbond posiada wbudowane w pamięć WINDOWS’a XP parametry ustalające prawidłową siłę wypięcia wg. norm ISO 11088 i ISO 8061, w oparciu o metody ustalania wartości wypinania wg : tabeli opartej o wage narciarza, lub Tibia ( szerokości główki kości piszczelowej ).

Żeby uzyskać prawidłową wartość w DIN do ustawienia wiązań podajemy :
Obrazek
foto: MONTANA

WAGĘ (rider z dużą nadwagą nie oszuka maszyny mówiąc że znakomicie jeżdzi. Wytrzymałość kości i wiązadeł jest zbliżona dla ludzi o podobnej budowie ciała , ale dodatkowe kilogramy je zdecydowanie osłabiają).
WZROST
WIEK ( kości z wiekiem się osłabiają –osteoporoza , odwapnienie etc.)
DŁUGOŚĆ podeszwy buta w cm.( im dłuższa stopa , tym większa dżwignia podczas upadku , mająca wpływ na możliwość uszkodzenia kości , stawów , czy wiązadeł)
OCENA stylu jazdy w skali 1-3 z możliwością poszerzenia o -1 i +3
Obrazek
foto: MONTANA

Po podaniu danych uzyskujemy wartość w DIN do ustawienia na skali wiązań.

I tutaj pojawiają się nieścisłości.

Sprężyny w wiązaniach to tylko kawałki specjalnie hartowanego drutu, cięte na odpowiednią długość , odpowiadające za pracę szczęk wiązań w…. internetowym skrócie.

Nierównomiernie zahartowane, czy wypracowane sprężyny nie zawsze trzymają wartość nastawu , ustaloną w skali DIN.


Może być problem jeśli nastaw ustalony na 7,5 w rzeczywistości wynosi np. dla przodów 8.0 i 7.0 a dla tyłów 5,5 i 6,0.

Te właśnie różnice w charakterystyce pracy poszczególnych elementów wiązań można ustalić tylko wg. precyzyjnego urządzenia Jetbond.


W tym celu do maszyny wpina się nartę z butem .Symulator precyzyjnie naśladuje pracę wiązań, za pomocą specjalnej, wysuwanej stopy, ustalając realną wartość nastawu dla szczęk przednich i tylnich , obydwu nart.

Dane zapisane są w komputerze urządzenia a potencjalny pacjent oddziału ortopedycznego , otrzymuję wydruk , z zapisem realnych ustawień dla swoich wiązań , oraz stosowny certyfikat, naklejkę – ważne rok, podobnie jak samochód po badaniu w stacji diagnostycznej.

Żeby było już naprawdę na poważnie to każda taka maszyna musi być co roku kalibrowana specjalnymi urządzeniami diagnostycznymi i otrzymuje certyfikat.

W Szwajcarii, gdzie szczególnie dba się o sprawność sprzętu, takie badanie jest obowiązkowe . Podczas wypadku narciarskiego sprawdza się przede wszystkim , czy wiązania miały ważny certyfikat, co biorąc pod uwagę wysokie koszty społeczne leczenia połamańców , szczególnie interesuje ubezpieczycieli.

Mało tego . Sprzedawca , który reguluje wasze wiązania tamże , również dla własnego dobra powinien dawać wam certyfikat z Jetbonda , przesuwając odpowiedzialność za jakość usługi na maszynę.

Cały proces testowania wiązań wydaje się nieco skomplikowany , ale tak naprawdę trwa około 5 minut i nie jest specjalnie kosztowny , biorącpod uwagę ewentualne koszty leczenia urazu , wynikłego być może ze złego ustawienia wiązań.

FILM: http://www.youtube.com/watch?v=JkN8AA0u1Hk

Autor: MONTANA POLSKA Tomasz Osuchowski

PS.

Regulując wiązania nie możemy zapomnieć , że :

- poza ustaleniem prawidłowej wartości nastawu przodów i piętek wiązań , kolosalny wpływ na jakość wypięcia ma ustawienie docisku, czyli odległości miedzy przodami a piętkami co określa producent w instrukcjach obsługi. Nawet jeśli ustawimy w naszych nartach twardy nastaw zawodniczy , ale zapomnimy o docisku ,to wjeżdżając w pierwszą muldę z dużą prędkością możemy przejść przyspieszoną szkołę latania.

- narciarstwo jest sportem ekstremalnym i wpływ na możliwość doznania urazu mają dodatkowe czynniki zewnętrzne – kontrola prędkości, stan nawierzchni i rodzaj śniegu, czy warunki pogodowe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo
PostZamieszczono: 22 gru 2010, 19:55
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Można się dowiedzieć gdzie w Polsce znajdują się takowe maszyny?
Na pewno przyda się ta wiadomość forumowiczom.




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo
PostZamieszczono: 22 gru 2010, 20:15
Offline

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:39
Posty: 498
Lokalizacja: Sosnowwiec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
większośc serwisów która ma swoją stronę w necie szczyci się tą maszyną :D

fajny art,szkoda ze na skionline takowego nie ma:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo
PostZamieszczono: 22 gru 2010, 20:17
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Bugi my nie gęsi i swoje artykuły mamy :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo
PostZamieszczono: 23 gru 2010, 0:07
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lis 2010, 19:08
Posty: 294
Lokalizacja: Warszawa, ale Ślonzok
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 51 razy
Z tego co wiem, to na na pewno Fan Sport Gliwice - http://www.fansport.gliwice.pl, maja serwisy Intersportu.
Kazdy szanujacy sie serwis powinien taka maszyne posiadac.
Na zachodzie, jak nie masz kwita z tej maszyny, mozesz miec problemy z odzyskaniem ubezpieczenia.


Swoja droga, ten artykul napisal jeden z lepszych serwisantow w Polsce.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo
PostZamieszczono: 23 gru 2010, 0:11
Offline

Rejestracja: 23 lis 2010, 0:08
Posty: 229
Lokalizacja: Mikołów
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Boogie na placu wolności w Katowicach maja w Bikershopie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

  stat4u

  Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów

Powered by phpBB © 2007 Group