Skimania.com.pl | Forum narciarskie, forum narty, narty forum, narciarstwo, turystyka, żeglarstwo http://www.skimania.com.pl/ |
|
JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo http://www.skimania.com.pl/jetbond-od-tego-zalezy-twoje-bezpieczenstwo-t150.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Bobic Dynastar Lange [ 12 gru 2010, 22:17 ] |
Tytuł: | JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo |
Temat regulacji wiązań narciarskich powraca na forach internetowych jak grypa i niekiedy osłabia nas poradami w stylu znęcania się kopniakami nad butem wpiętym w wiązanie-jakby umiejętności piłkarskie lub karate – miały pomóc w symulacji pracy wiązań. Wraz z użyciem maszyny do diagnostyki wiązań narciarskich Jetbond, czyli ultra precyzyjnej zrywarki , symulującej i oceniającej ich pracę , czasy katowania butów powinny odejść do lamusa. Jetbond posiada wbudowane w pamięć WINDOWS’a XP parametry ustalające prawidłową siłę wypięcia wg. norm ISO 11088 i ISO 8061, w oparciu o metody ustalania wartości wypinania wg : tabeli opartej o wage narciarza, lub Tibia ( szerokości główki kości piszczelowej ). Żeby uzyskać prawidłową wartość w DIN do ustawienia wiązań podajemy : foto: MONTANA WAGĘ (rider z dużą nadwagą nie oszuka maszyny mówiąc że znakomicie jeżdzi. Wytrzymałość kości i wiązadeł jest zbliżona dla ludzi o podobnej budowie ciała , ale dodatkowe kilogramy je zdecydowanie osłabiają). WZROST WIEK ( kości z wiekiem się osłabiają –osteoporoza , odwapnienie etc.) DŁUGOŚĆ podeszwy buta w cm.( im dłuższa stopa , tym większa dżwignia podczas upadku , mająca wpływ na możliwość uszkodzenia kości , stawów , czy wiązadeł) OCENA stylu jazdy w skali 1-3 z możliwością poszerzenia o -1 i +3 foto: MONTANA Po podaniu danych uzyskujemy wartość w DIN do ustawienia na skali wiązań. I tutaj pojawiają się nieścisłości. Sprężyny w wiązaniach to tylko kawałki specjalnie hartowanego drutu, cięte na odpowiednią długość , odpowiadające za pracę szczęk wiązań w…. internetowym skrócie. Nierównomiernie zahartowane, czy wypracowane sprężyny nie zawsze trzymają wartość nastawu , ustaloną w skali DIN. Może być problem jeśli nastaw ustalony na 7,5 w rzeczywistości wynosi np. dla przodów 8.0 i 7.0 a dla tyłów 5,5 i 6,0. Te właśnie różnice w charakterystyce pracy poszczególnych elementów wiązań można ustalić tylko wg. precyzyjnego urządzenia Jetbond. W tym celu do maszyny wpina się nartę z butem .Symulator precyzyjnie naśladuje pracę wiązań, za pomocą specjalnej, wysuwanej stopy, ustalając realną wartość nastawu dla szczęk przednich i tylnich , obydwu nart. Dane zapisane są w komputerze urządzenia a potencjalny pacjent oddziału ortopedycznego , otrzymuję wydruk , z zapisem realnych ustawień dla swoich wiązań , oraz stosowny certyfikat, naklejkę – ważne rok, podobnie jak samochód po badaniu w stacji diagnostycznej. Żeby było już naprawdę na poważnie to każda taka maszyna musi być co roku kalibrowana specjalnymi urządzeniami diagnostycznymi i otrzymuje certyfikat. W Szwajcarii, gdzie szczególnie dba się o sprawność sprzętu, takie badanie jest obowiązkowe . Podczas wypadku narciarskiego sprawdza się przede wszystkim , czy wiązania miały ważny certyfikat, co biorąc pod uwagę wysokie koszty społeczne leczenia połamańców , szczególnie interesuje ubezpieczycieli. Mało tego . Sprzedawca , który reguluje wasze wiązania tamże , również dla własnego dobra powinien dawać wam certyfikat z Jetbonda , przesuwając odpowiedzialność za jakość usługi na maszynę. Cały proces testowania wiązań wydaje się nieco skomplikowany , ale tak naprawdę trwa około 5 minut i nie jest specjalnie kosztowny , biorącpod uwagę ewentualne koszty leczenia urazu , wynikłego być może ze złego ustawienia wiązań. FILM: http://www.youtube.com/watch?v=JkN8AA0u1Hk Autor: MONTANA POLSKA Tomasz Osuchowski PS. Regulując wiązania nie możemy zapomnieć , że : - poza ustaleniem prawidłowej wartości nastawu przodów i piętek wiązań , kolosalny wpływ na jakość wypięcia ma ustawienie docisku, czyli odległości miedzy przodami a piętkami co określa producent w instrukcjach obsługi. Nawet jeśli ustawimy w naszych nartach twardy nastaw zawodniczy , ale zapomnimy o docisku ,to wjeżdżając w pierwszą muldę z dużą prędkością możemy przejść przyspieszoną szkołę latania. - narciarstwo jest sportem ekstremalnym i wpływ na możliwość doznania urazu mają dodatkowe czynniki zewnętrzne – kontrola prędkości, stan nawierzchni i rodzaj śniegu, czy warunki pogodowe. |
Autor: | Raceman [ 22 gru 2010, 19:55 ] |
Tytuł: | Re: JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo |
Można się dowiedzieć gdzie w Polsce znajdują się takowe maszyny? Na pewno przyda się ta wiadomość forumowiczom. |
Autor: | boogie [ 22 gru 2010, 20:15 ] |
Tytuł: | Re: JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo |
większośc serwisów która ma swoją stronę w necie szczyci się tą maszyną fajny art,szkoda ze na skionline takowego nie ma:) |
Autor: | Raceman [ 22 gru 2010, 20:17 ] |
Tytuł: | Re: JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo |
Bugi my nie gęsi i swoje artykuły mamy |
Autor: | Bobic Dynastar Lange [ 23 gru 2010, 0:07 ] |
Tytuł: | Re: JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo |
Z tego co wiem, to na na pewno Fan Sport Gliwice - http://www.fansport.gliwice.pl, maja serwisy Intersportu. Kazdy szanujacy sie serwis powinien taka maszyne posiadac. Na zachodzie, jak nie masz kwita z tej maszyny, mozesz miec problemy z odzyskaniem ubezpieczenia. Swoja droga, ten artykul napisal jeden z lepszych serwisantow w Polsce. |
Autor: | wojtus81 [ 23 gru 2010, 0:11 ] |
Tytuł: | Re: JETBOND - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo |
Boogie na placu wolności w Katowicach maja w Bikershopie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |