Skimania.com.pl | Forum narciarskie, forum narty, narty forum, narciarstwo, turystyka, żeglarstwo http://www.skimania.com.pl/ |
|
Wysokość wiązań (przód - tył) http://www.skimania.com.pl/wysokosc-wiazan-przod-tyl-t687.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kajeran [ 07 wrz 2011, 19:39 ] |
Tytuł: | Wysokość wiązań (przód - tył) |
Co sądzicie na temat wysokości wiązań z przodu i z tyłu ? Pomierzyłem ostatnio kilka par nart z różnymi wiązaniami i wyszło ze jest różnie tzn. np. w jednej parze różnica między przodem a tyłem wynosi tylko 2mm, natomiast w innej parze było to już prawie 10mm... Jak to moze przekładac się na jazdę ? Jak jest lepiej: z mniejszą czy większą różnicą między przodem a tyłem ? Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, zakładałem narty i ogień ale tak sobie myśle czy można poczuć różnice w jezdzie pomiędzy dwoma takimi samymi deskami, jeżeli w jednej parze przód będzie niżej w porównaniu do drugiej pary...? Pozdrawiam |
Autor: | Adrian [ 07 wrz 2011, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Wysokość wiązań (przód - tył) |
Czy jak mierzyłeś to wszystkie wiązania były ustawione na taki sam rozstaw buta ? |
Autor: | Raceman [ 07 wrz 2011, 22:32 ] |
Tytuł: | Re: Wysokość wiązań (przód - tył) |
Więc tak , zacznę od butów , zawodniczy but niedość że jest twardszy (ten cały flex rzędu 140 - 150) od sklepowych , węższy, ma cieńszy butek w środku to jeszcze jest bardziej pochylony do przodu. Tzn. nasze golenie są pod ostrzejszym kątem w stosunku do stóp niż w cywilnych butach. A jak wiesz zawodnik utrzymuje z reguły centralną pozycję i w fazie inicjacji ciągnienia łuku całą mocą naciska na jęzory mniej więcej 80% dolnej narty 20% górnej(lub więcej to się dynamicznie zmienia)tak by mieć pewną kontrolę nad swoimi dechami. Jedynie w fazie wyjścia z skrętu czasami siada na tzw piętkach by narty go wystrzeliły do przodu (co wiemy nie zawsze kończy się ustaniem). I w wiązaniach myślę jest podobnie niskie przody i wysokie tyły wymuszają jak by nie było większy nacisk na jęzor buta i co za tym idzie większe posłuszeństwo, kreatywność narty. Bywa że zawodnik jeździ na butach innej firmy a dechy i wiązania także innej, serwisanci tu dogrywają cały sprzęt by reakcja zawodnika była jak najszybsza, balansują góra dół ale muszą uważać na tzw "wysokość stania nad śniegiem". |
Autor: | kajeran [ 08 wrz 2011, 9:42 ] |
Tytuł: | Re: Wysokość wiązań (przód - tył) |
ROSSIGNOL pisze: Czy jak mierzyłeś to wszystkie wiązania były ustawione na taki sam rozstaw buta ? Tak, wiązania były ustawione tak samo |
Autor: | kajeran [ 08 wrz 2011, 9:51 ] |
Tytuł: | Re: Wysokość wiązań (przód - tył) |
Raceman pisze: Więc tak , zacznę od butów , zawodniczy but niedość że jest twardszy (ten cały flex rzędu 140 - 150) od sklepowych , węższy, ma cieńszy butek w środku to jeszcze jest bardziej pochylony do przodu. Tzn. nasze golenie są pod ostrzejszym kątem w stosunku do stóp niż w cywilnych butach. A jak wiesz zawodnik utrzymuje z reguły centralną pozycję i w fazie inicjacji ciągnienia łuku całą mocą naciska na jęzory mniej więcej 80% dolnej narty 20% górnej(lub więcej to się dynamicznie zmienia)tak by mieć pewną kontrolę nad swoimi dechami. Jedynie w fazie wyjścia z skrętu czasami siada na tzw piętkach by narty go wystrzeliły do przodu (co wiemy nie zawsze kończy się ustaniem). I w wiązaniach myślę jest podobnie niskie przody i wysokie tyły wymuszają jak by nie było większy nacisk na jęzor buta i co za tym idzie większe posłuszeństwo, kreatywność narty. Bywa że zawodnik jeździ na butach innej firmy a dechy i wiązania także innej, serwisanci tu dogrywają cały sprzęt by reakcja zawodnika była jak najszybsza, balansują góra dół ale muszą uważać na tzw "wysokość stania nad śniegiem". Dzięki za odpowiedz Bardzo mnie zainteresowała sprawa wysokości wiązań, ponieważ w swoich starych GS-ach mam wiązania Tyrolia FreeFlex RD (komórkowe) (10-20din) bez rolki obrotowej (ABS) w przedniej części wiązania i na tych wiązaniach różnica między przodem a tyłem wynosi ok. 10mm. W związku z tym postanowiłem z jednej narty wykręcić wiązanie i na jego miejsce wstawiłem również sportowe (ale nie RD) Tyrolię FreeFlex (6-17din), to wiązanie ma jednak tą rolkę ABS i różnica między przodem a tyłem wynosi tylko 2mm Niby oba wiązania przeznaczone są do nart sportowych ale jest pomiędzy nimi dość spora różnica... |
Autor: | Raceman [ 08 wrz 2011, 10:08 ] |
Tytuł: | Re: Wysokość wiązań (przód - tył) |
Zauważ że 10-20 i 6-17 jedno i drugie wiązanie powinno dobrze trzymać i wypinać odpowiednio np. 20 a drugie np. 6 bo mają taki zakres regulacji. Moim zdaniem tak wielka różnica w sprężynach i mocy ich naciągnięć spowodowało że jedno nie potrzebuje rolki ABS a drugie musi je mieć by wypinać dobrze w wszystkich zakresach skali. |
Autor: | kajeran [ 08 wrz 2011, 10:16 ] |
Tytuł: | Re: Wysokość wiązań (przód - tył) |
Raceman pisze: Zauważ że 10-20 i 6-17 jedno i drugie wiązanie powinno dobrze trzymać i wypinać odpowiednio np. 20 a drugie np. 6 bo mają taki zakres regulacji. Moim zdaniem tak wielka różnica w sprężynach i mocy ich naciągnięć spowodowało że jedno nie potrzebuje rolki ABS a drugie musi je mieć by wypinać dobrze w wszystkich zakresach skali. Zgadza sie tylko nawet jakbym usunął tą rolkę ABS to i tak to wiązanie byłoby wyższe od tego 10-20 RD, ale dam do porównania inne dechy, Volkl racetiger SL (sklepowe), różnica przód-tył 4mm, kolejne dechy to stare omeglass'y (również sklepówka), różnica przód-tył 1cm! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |