Skimania.com.pl | Forum narciarskie, forum narty, narty forum, narciarstwo, turystyka, żeglarstwo
http://www.skimania.com.pl/

Wysokość wiązań (przód - tył)
http://www.skimania.com.pl/wysokosc-wiazan-przod-tyl-t687.html
Strona 1 z 1

Autor:  kajeran [ 07 wrz 2011, 19:39 ]
Tytuł:  Wysokość wiązań (przód - tył)

Co sądzicie na temat wysokości wiązań z przodu i z tyłu ?
Pomierzyłem ostatnio kilka par nart z różnymi wiązaniami i wyszło ze jest różnie tzn. np. w jednej parze różnica między przodem a tyłem wynosi tylko 2mm, natomiast w innej parze było to już prawie 10mm...
Jak to moze przekładac się na jazdę ? Jak jest lepiej: z mniejszą czy większą różnicą między przodem a tyłem ?
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, zakładałem narty i ogień :D ale tak sobie myśle czy można poczuć różnice w jezdzie pomiędzy dwoma takimi samymi deskami, jeżeli w jednej parze przód będzie niżej w porównaniu do drugiej pary...?

Pozdrawiam



Autor:  Adrian [ 07 wrz 2011, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Wysokość wiązań (przód - tył)

Czy jak mierzyłeś to wszystkie wiązania były ustawione na taki sam rozstaw buta ? :o



Autor:  Raceman [ 07 wrz 2011, 22:32 ]
Tytuł:  Re: Wysokość wiązań (przód - tył)

Więc tak , zacznę od butów , zawodniczy but niedość że jest twardszy (ten cały flex rzędu 140 - 150) od sklepowych , węższy, ma cieńszy butek w środku to jeszcze jest bardziej pochylony do przodu. Tzn. nasze golenie są pod ostrzejszym kątem w stosunku do stóp niż w cywilnych butach. A jak wiesz zawodnik utrzymuje z reguły centralną pozycję i w fazie inicjacji ciągnienia łuku całą mocą naciska na jęzory mniej więcej 80% dolnej narty 20% górnej(lub więcej to się dynamicznie zmienia)tak by mieć pewną kontrolę nad swoimi dechami. Jedynie w fazie wyjścia z skrętu czasami siada na tzw piętkach by narty go wystrzeliły do przodu (co wiemy nie zawsze kończy się ustaniem).
I w wiązaniach myślę jest podobnie niskie przody i wysokie tyły wymuszają jak by nie było większy nacisk na jęzor buta i co za tym idzie większe posłuszeństwo, kreatywność narty. Bywa że zawodnik jeździ na butach innej firmy a dechy i wiązania także innej, serwisanci tu dogrywają cały sprzęt by reakcja zawodnika była jak najszybsza, balansują góra dół ale muszą uważać na tzw "wysokość stania nad śniegiem".



Autor:  kajeran [ 08 wrz 2011, 9:42 ]
Tytuł:  Re: Wysokość wiązań (przód - tył)

ROSSIGNOL pisze:
Czy jak mierzyłeś to wszystkie wiązania były ustawione na taki sam rozstaw buta ? :o


Tak, wiązania były ustawione tak samo



Autor:  kajeran [ 08 wrz 2011, 9:51 ]
Tytuł:  Re: Wysokość wiązań (przód - tył)

Raceman pisze:
Więc tak , zacznę od butów , zawodniczy but niedość że jest twardszy (ten cały flex rzędu 140 - 150) od sklepowych , węższy, ma cieńszy butek w środku to jeszcze jest bardziej pochylony do przodu. Tzn. nasze golenie są pod ostrzejszym kątem w stosunku do stóp niż w cywilnych butach. A jak wiesz zawodnik utrzymuje z reguły centralną pozycję i w fazie inicjacji ciągnienia łuku całą mocą naciska na jęzory mniej więcej 80% dolnej narty 20% górnej(lub więcej to się dynamicznie zmienia)tak by mieć pewną kontrolę nad swoimi dechami. Jedynie w fazie wyjścia z skrętu czasami siada na tzw piętkach by narty go wystrzeliły do przodu (co wiemy nie zawsze kończy się ustaniem).
I w wiązaniach myślę jest podobnie niskie przody i wysokie tyły wymuszają jak by nie było większy nacisk na jęzor buta i co za tym idzie większe posłuszeństwo, kreatywność narty. Bywa że zawodnik jeździ na butach innej firmy a dechy i wiązania także innej, serwisanci tu dogrywają cały sprzęt by reakcja zawodnika była jak najszybsza, balansują góra dół ale muszą uważać na tzw "wysokość stania nad śniegiem".



Dzięki za odpowiedz :D
Bardzo mnie zainteresowała sprawa wysokości wiązań, ponieważ w swoich starych GS-ach mam wiązania Tyrolia FreeFlex RD (komórkowe) (10-20din) bez rolki obrotowej (ABS) w przedniej części wiązania i na tych wiązaniach różnica między przodem a tyłem wynosi ok. 10mm. W związku z tym postanowiłem z jednej narty wykręcić wiązanie i na jego miejsce wstawiłem również sportowe (ale nie RD) Tyrolię FreeFlex (6-17din), to wiązanie ma jednak tą rolkę ABS i różnica między przodem a tyłem wynosi tylko 2mm :o Niby oba wiązania przeznaczone są do nart sportowych ale jest pomiędzy nimi dość spora różnica...



Autor:  Raceman [ 08 wrz 2011, 10:08 ]
Tytuł:  Re: Wysokość wiązań (przód - tył)

Zauważ że 10-20 i 6-17 jedno i drugie wiązanie powinno dobrze trzymać i wypinać odpowiednio np. 20 a drugie np. 6 bo mają taki zakres regulacji. Moim zdaniem tak wielka różnica w sprężynach i mocy ich naciągnięć spowodowało że jedno nie potrzebuje rolki ABS a drugie musi je mieć by wypinać dobrze w wszystkich zakresach skali.



Autor:  kajeran [ 08 wrz 2011, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Wysokość wiązań (przód - tył)

Raceman pisze:
Zauważ że 10-20 i 6-17 jedno i drugie wiązanie powinno dobrze trzymać i wypinać odpowiednio np. 20 a drugie np. 6 bo mają taki zakres regulacji. Moim zdaniem tak wielka różnica w sprężynach i mocy ich naciągnięć spowodowało że jedno nie potrzebuje rolki ABS a drugie musi je mieć by wypinać dobrze w wszystkich zakresach skali.


Zgadza sie tylko nawet jakbym usunął tą rolkę ABS to i tak to wiązanie byłoby wyższe od tego 10-20 RD, ale dam do porównania inne dechy, Volkl racetiger SL (sklepowe), różnica przód-tył 4mm, kolejne dechy to stare omeglass'y (również sklepówka), różnica przód-tył 1cm!



Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/