Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki Przygotowanie nowych nart do sezonu.

Raceman

0

1178

30 kwie 2019, 15:33

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki Pokaz przygotowania nowych nart sportowych GS.

Raceman

2

3957

27 paź 2016, 22:33

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki 17.10.2015 Szkolenie "Ręczne przygotowanie nart SL i GS"

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1, 2, 3 ]

Raceman

31

5943

22 paź 2015, 17:49

gajowy01 Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Przechowywanie nart.

Raceman

12

7437

04 gru 2014, 16:49

szybki233 Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki Ostrzałka do nart

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1, 2, 3 ]

michalk

30

11664

04 gru 2015, 15:02

milwis Wyświetl najnowszy post

 





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkowe)
PostZamieszczono: 06 wrz 2011, 8:38
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Witam każdy lub większość z Nas miał przyjemność rozpakowywać swoje pierwsze nowe narty. O ile narty średniej klasy producent przygotowuje do jazdy już w fabryce,ale w większości narty z komórki RACE DEPARTAMENT są tzw. surowe. A dlatego że każdą taką parę trzeba przygotować indywidualnie pod zawodnika. Na poczatek należy wybrać dobry serwis który potrafi nadać narcie odpowiednią strukturę, a więc serwisant na dzieńdobry mierzy czy ślizg jest idelanie płaski liniałem świecąć latarką z drugiej strony, następnie jeśli jest taka potrzeba należy wyrównać ślizg jeśli nie nadaje strukturę odpowiednią dla danej narty i na dany śnieg. Następnie jeśli ślizg mamy już gotowy, ustalamy z serisantem kąty ostrzenia krawędzi nart. Na dobrych maszynach można wstępnie na ostrzyć na odpowiedni kąt a potem ręcznie poleruje , pilnikami diamentowymi już na gotowo. Dalej , napuszczanie ślizgów, im lepszy smar którym to zrobimy tym lepiej dla nas, napuszczamy kilka krotnie, i cyklinujemy nartę - można także skorzystać z wygrzewarki, tj. smarujemy raz i wkładamy narty do niej na kilka godzin i w odpowiedniej temp. ślizg nasyca się sam.
Po wycyklinowaniu i wyszczotkowaniu możemy już nakładać smary pod zawody. Musimy wiedzieć jaką będzie temperatura śniegu, uwaga nie powietrza!!jaki rodzaj śniegu, a nie które firmy nawet radzą mierzyć wilgotność powietrza. I tak smarujemy przynajmniej dwa razy własciwym smarem fluorowym (LF lub HF). Ja stosuję tak że smaruję raz LF cyklinowanie następnie HF i na to 100% fluor który dodaje nam niesamowitego speeda.
To tak w skrócie podałem jak powinno się przygotowywać nowe narty klasy RACE.




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 06 wrz 2011, 10:24
Offline

Rejestracja: 22 sty 2011, 17:57
Posty: 315
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy
Chciałbym tylko dodać że nowe deski najlepiej nasączać jak najbardziej miękką parafiną, taką która głęboko wnika w strukturę ślizgu. Są to przeważnie smary bazowe o bardzo niskiej temperaturze topnienia. Na pewno nie nasączałbym od razu nowych desek LF-em czy HF-em bo te smary nie nadają sie do tego




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 06 wrz 2011, 10:30
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Oczywiście masz rację Kajeran, ja tylko podpowiem że może być np. ten smar
http://www.remsport.pl/smar-bazowy-base ... p-898.html




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 06 wrz 2011, 10:36
Offline

Rejestracja: 22 sty 2011, 17:57
Posty: 315
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy
Raceman pisze:
Oczywiście masz rację Kajeran, ja tylko podpowiem że może być np. ten smar
http://www.remsport.pl/smar-bazowy-base ... p-898.html


Tak ten smar będzie super bo ma bardzo niską temp. topnienia (110 stopni) i nadaję się to wygrzewarki. Ja wprawdzie kupuje smary brikomaplus ale to praktycznie są te same smary http://sklep.aiconsport.com/soft-base.html
250gr mam za 60zł a nie 90zł jak pisze na stronie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 09 lis 2012, 20:56
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Dodam może że w/w serwis tani nie jest ale warto zainwestować np. w wygrzewanie ślizgów odpowiednim smarem bazowym. Ja stosuję smar fluorowo-molibdenowy który głęboko wnika w strukturę ślizgu. Fluor polepsza właściwości jezdne narty a molibden jest "trudno-ścieralny" stosuje się go na przeobrażony śnieg i sztuczny.




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 09 lis 2012, 23:11
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2011, 17:21
Posty: 1358
Obrazki: 25
Lokalizacja: Kraków/Rząska
Podziękował : 405 razy
Otrzymał podziękowań: 445 razy
Imię: Michał
Dni na nartach: 0
Raceman, a jak wyglada serwisowanie takich nart w trakcie jazdy, tzn. co ile trzeba powtarzac pełne smarowanie z smarami bazowymi wygrzewaniem itd. czy smar bazowy mozna zostawic na kilka smarowan?




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 09 lis 2012, 23:43
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Powiem tak, przed każdą jazdą smarowanie na gorąco i nie świeczką. Raz na rok wygrzewanie, to jest moje zdanie aczkolwiek ktoś może mieć inne zdanie. Smarowania nigdy nie za wiele.




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 10 lis 2012, 21:00
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2011, 17:21
Posty: 1358
Obrazki: 25
Lokalizacja: Kraków/Rząska
Podziękował : 405 razy
Otrzymał podziękowań: 445 razy
Imię: Michał
Dni na nartach: 0
No świeczką to wiadomo że nie :), ale tylko smary na gorąco czy np. swixy lub inne do stosowania na zimo też dadzą radę?




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 10 lis 2012, 21:13
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Jeśli pytasz czy amator tak może robić (smarować) narty komórkowe na zimno to tak - nie startuje w zawodach nie walczy o setne sekundy. Ale zawodnik klubowy co najmniej lub zażarty amator jednak lepiej jak smaruje na ciepło.




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 23 lis 2013, 3:36
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Ostatnio miałem na tapecie komórki naszego czcigodnego MODERATORA Voelkl Racetiger nie wiem który rocznik ale kilka rzeczy mnie zaskoczyło w tej narcie.
Po oględzinach okazało się że mają ślizg inny przy krawędziach od tak ok 20cm przed butem i kończył się też 20cm za butem, taka dobrze zrobiona wklejka , której np. mod nie zauważył. Dwa, warstwa ślizgu jest bardzo cienka - to czuć pod palcem. Trzy, jako jedna z nielicznych nart naprawdę nie miała podniesionej krawędzi - co skrzętnie tłumaczyłem szanownemu modowi że to jest zaleta tak wyścigowej maszyny. Cztery, Niemcy przynajmniej uczciwie okleili narty naklejkami (achtung itp)że muszą one być spreparowane pod konkretnego zawodnika. Pięć, jako że jest to prawdziwa wyścigówka nie był oznaczany tzw. centerboot.
Nie powiem roboty trochę było ale... satysfakcja i uśmiech na ustach jeźdźca gwarantowany.
Oczywiście telefonowałem i uprzedzałem by nasz mod czasem za mocno nie przechodził na tyły przy wychodzeniu ze skrętu, co może się skończyć w najmniejszym wypadku efektownym koziołkiem na plecy.





Za ten post autor Raceman otrzymał podziękowanie od gajowy01(23 lis 2013, 13:11)
Ocena:8.33%
 
Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 23 lis 2013, 13:46
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2011, 2:57
Posty: 1252
Obrazki: 55
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 757 razy
Otrzymał podziękowań: 525 razy
Imię: Krzych
Dni na nartach: 1
Raceman pisze:
Ostatnio miałem na tapecie komórki naszego czcigodnego MODERATORA Voelkl Racetiger nie wiem który rocznik

Jak to który? :) Sezon 11/12 przecież, czyżbyś nie czytał moich postów? :)
post16724.html#p16724

PS.
ciągle się zastanawiam co myśleć i co zrobić z tym "czcigodnym MODERATOREM" ;) :)

Raceman pisze:
ale kilka rzeczy mnie zaskoczyło w tej narcie.
Po oględzinach okazało się że mają ślizg inny przy krawędziach od tak ok 20cm przed butem i kończył się też 20cm za butem, taka dobrze zrobiona wklejka , której np. mod nie zauważył.

bo najpierw tylko podziwiałem a potem jeździłem z uśmiechem :)
Raceman pisze:
Dwa, warstwa ślizgu jest bardzo cienka - to czuć pod palcem.

...tego nie mówiłeś przez tel. i to mnie akurat martwi... ale nie dziwota skoro to naprawdę narty "zawodowe" :)

Raceman pisze:
Trzy, jako jedna z nielicznych nart naprawdę nie miała podniesionej krawędzi - co skrzętnie tłumaczyłem szanownemu modowi że to jest zaleta tak wyścigowej maszyny.

...a dziękuję, to sam wiem - ale dyskutowaliśmy o ew. strukturze na krawędziach od spodu (!) :)

Np. w SL, np. Kneissl White Star SL nie robiłem podniesień - raz robiłem na nich taki serwis, że nie zrobili struktury. W tych nartach, i w warunkach, na których miała jeździć - brak struktury miał drugorzędne znaczenie - ale w efekcie nie miałem żadnego podniesienia, na ostro było :)
Raceman pisze:
Cztery, Niemcy przynajmniej uczciwie okleili narty naklejkami (achtung itp)że muszą one być spreparowane pod konkretnego zawodnika. Pięć, jako że jest to prawdziwa wyścigówka nie był oznaczany tzw. centerboot.

Różnych kozackich naklejek była cała masa - na razie nie zrywałem - napawam się... ;) :)

Obrazek

Raceman pisze:
Nie powiem roboty trochę było ale... satysfakcja i uśmiech na ustach jeźdźca gwarantowany.

Jeszcze raz dziękuję: brzytwa, cycuś i "bosko-ruchała" :)
...ale żeby ci nie było za słodko - ze smarami nie trafiłeś idealnie :)
Nieźle ale nie idealnie ...ale OK, przecież nie miałeś prawa wiedzieć, kiedy i gdzie będę na nich jeździł i w jakich warunkach :)

Raceman pisze:
Oczywiście telefonowałem i uprzedzałem by nasz mod czasem za mocno nie przechodził na tyły przy wychodzeniu ze skrętu, co może się skończyć w najmniejszym wypadku efektownym koziołkiem na plecy.

Troska Marcina, który niemal co dzień pytał "jak tam było" była naprawdę ujmująca :)

Niestety, od serwisu narty musiały parę dni poczekać na sprzyjające warunki, de facto na kolejny wyjazd - bo jazda na RD po świeżym opadzie to trochę kopanie się z koniem, znaczy bez sensu :)

Wtedy kiedy jeździłem też nie było bardzo twardo, naturalny śnieg (nie beton), na którym prędzej czy później robiły się przesypy, czy muldy - ale spoko, w końcu kiedyś trzeba :)

Jak np. 2 lata temu dosiadłem White Star na Molltku - było twardo i ja chyba mniej rozjeżdżony (1. dzień w sezonie?) - narta była cycuś, ale 2 razy zobaczyłem je nad sobą zamiast pod sobą, ich widok na tle nieba - bezcenne :) :)

Teraz luzik - cały dzień jazdy ...mimo, że po 1 godzinie myślałem, że się nie uda :) i ani razu nie przetestowałem działania wiązań, nie było żadnej "glebogryzarki" ;)
...co nie zmienia faktu, że czuję jeszcze duże rezerwy w tych nartach, na oko oceniam, że mogłem wykorzystać tylko 50% ich możliwości, póki co :)




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 23 lis 2013, 17:13
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
To że pojeździłeś trochę na nich na zwykłym śniegu nie oddają obrazu całości tych nart.
Pokażą na co ich stać na czarnej trasie ze technicznym śniegiem i twardości betonu.
Wtedy okaże się że pomyślisz o nich w duchu ..... " kocham was"




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 23 lis 2013, 17:24
Offline

Rejestracja: 22 sty 2011, 17:57
Posty: 315
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy
Raceman pisze:
Pięć, jako że jest to prawdziwa wyścigówka nie był oznaczany tzw. centerboot.
.


Jeżeli nie ma, to w jaki sposób montowałeś płytę/wiązania ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 23 lis 2013, 18:01
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2010, 16:45
Posty: 4063
Obrazki: 4
Lokalizacja: Pawłowice
Podziękował : 857 razy
Otrzymał podziękowań: 591 razy
Imię: Marcin
Dni na nartach: 1
Płyta i wiązania były już zmontowane więc nie musiałem kombinować.




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
 Tytuł: Re: Przygotowanie nowych nart do użytkowania (narty komórkow
PostZamieszczono: 23 lis 2013, 18:36
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2011, 2:57
Posty: 1252
Obrazki: 55
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 757 razy
Otrzymał podziękowań: 525 razy
Imię: Krzych
Dni na nartach: 1
kajeran pisze:
Raceman pisze:
Pięć, jako że jest to prawdziwa wyścigówka nie był oznaczany tzw. centerboot.
.


Jeżeli nie ma, to w jaki sposób montowałeś płytę/wiązania ?


Ja zamówiłem narty od razu z montażem wiązań - pytali tylko o rozmiar skorupy.
Zamontowali to więc w Monachium, zakładam, że wg jakiegoś własnego schematu.

Z tego co zauważyłem są minimalnie bardziej centralnie zamontowane (w stosunku do dotychczas posiadanych czy jeżdżonych SL-ek, także RD - w związku z tym zaraz zauważyłem, że muszę minimalnie skorygować sylwetkę.

Raceman pisze:
To że pojeździłeś trochę na nich na zwykłym śniegu nie oddają obrazu całości tych nart.
Pokażą na co ich stać na czarnej trasie ze technicznym śniegiem i twardości betonu.
Wtedy okaże się że pomyślisz o nich w duchu ..... " kocham was"


To jest dla mnie jasne - w sumie to z resztą piszę :)
...ale ja już je lubię, i jeszcze więcej sobie obiecuję na betonie :)
Jeśli coś ma gryźć lód czy beton - to co jak nie ta narta :)
...a jeśli nie - to się ew. dowiem ile mnie brakuje :)

Akurat tu jest sytuacja wręcz modelowa - narta jest top - jeśli więc coś będzie nie grać, to tylko u mnie :)

PS.
Prowokowałem cie na czacie - bo całkiem przypadkiem znalazłem słaby punkt twojego serwisu, czyli rzecz o której nie pomyślałeś, ha! ...i ja szczerze mówiąc też :)

Akurat dzisiejsze posty o tych nartach wywołały m.in. telefon od znajomego, który też je niedawno posiadł, i dopytywał o serwis ...ale zadał też jedno pytanie które mnie nieco zaskoczyło :)

Słowo klucz tkwi w nazwie nart i jest to "speedwall"! czyli "szybki sidewall" - kolega zapytał czy smarowałem ścianki boczne - tak jak zaleca Völkl ;) :)
Byłem gotów się założyć, że o tym nie pomyślałeś, ja też absolutnie nie :)

Oczywiście można - sam o tym kiedyś pisałeś...choć dla mnie ten pomysł leży gdzieś na półce razem "powłoką aerospeed" Atomica czy "systemem" KERS w Headach, itd. - czyli na półce z fajnymi bajkami :)

Nie będę teraz rozważał jaki kąt zakrawędziowania jest potrzebny, żeby ta ścianka cokolwiek pracowała (ocierała się), i jak się to ma do szerokości amatorskiego buta, przy szerokości narty w talii 63-65 mm :)
Nie będę nawet udowadniał oczywistości, że główny wektor sił (przeciążenie) jest zawsze prostopadły do ślizgu narty...

...ale Ty mnie nawet nie zapytałeś czy ja chcę - no tylko pomyśl :)
...pośmialibyśmy się miesiąc wcześniej :) :)


Dla porządku doklejam link do filmiku Völkla - ok. 1'10" gościu smaruje speedwalla :)

http://www.volkl.com/en/skis/technology ... dwall.html




Na górę
 Wyświetl profil Prywatny album  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki Przygotowanie nowych nart do sezonu.

Raceman

0

1178

30 kwie 2019, 15:33

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki Pokaz przygotowania nowych nart sportowych GS.

Raceman

2

3957

27 paź 2016, 22:33

Raceman Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki 17.10.2015 Szkolenie "Ręczne przygotowanie nart SL i GS"

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1, 2, 3 ]

Raceman

31

5943

22 paź 2015, 17:49

gajowy01 Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Przechowywanie nart.

Raceman

12

7437

04 gru 2014, 16:49

szybki233 Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki Ostrzałka do nart

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1, 2, 3 ]

michalk

30

11664

04 gru 2015, 15:02

milwis Wyświetl najnowszy post

 


{ RELATED_TOPICS }
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

  stat4u

  Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów

Powered by phpBB © 2007 Group